La Înălţarea Sfintei Cruci


Cântarea Sfintei Cruci

de Gherontie Prodromitul

(versuri)

Astăzi voiesc a-ţi aduce laudă Sfinţită Cruce,
Cântând cu cântare dulce:Bucură-te Sfânta Cruce !(de 2 ori)

Bucură-te, semn ceresc,Cruce steag imparatesc!
Bucură-te ,arma sfanta,Bucură-te ruga sfanta!

Bucură-te , bucurie celor din calatorie!
Bucură-te sfanta arma care pe vrajmaşi îi sfarmă!

Bucură-te , armă tare călătorilor pe mare!
Bucură-te , şi eu ţie, cânt astăzi cu veselie.

Astăzi ţie ţi se închină al meu trup făcut din tină,
Că pe tine când te fac ,de toată năluca scap.

Scap de vrajmaşii cumpliţi ce sunt cu mine învrăjbiţi
Când te am eu păzitoare şi buna străjuitoare.

Atuncea răul vrajmaş n-are la mine lacaş
Şi se scutura şi piere de nespusa ta putere.

Tu eşti a mea mângâiere. O Cruce a mea putere!
Tu eşti povăţuitoare ,tu la Rai îndreptătoare

Tu minuni mari ai făcut de demult de la-nceput
Tu ape ai îndulcit ca mierea le-ai întocmit

Tu Marea Roşie înca , pe cât este de adancă
În doua ai despărţi ,o Cruce lemn fericit.

Tu pe cer te-ai arătat ,creştinului împarat
Visele ai tâlcuit, O Cruce prea fericita!

Având împrejur scrisoare cum că eşti biruitoare
Tu Cruce fiind purtată pe umeri ridicată

De Bunul Stăpân Iisus , mergând la Golgota -n sus
Acolo,Iisus voi ,pe Cruce a Se sui

Unde prin maini şi picioare ,cu cuie străpungătoare,

A fost Sfântul Trup pătruns al Preadulcelui Iisus.

Pentru aceea şi mie , dă-mi scârabă şi bucurie.
Scârbă că sunt pacătos şi nevrednic de Hristos.

Bucurie căci semn sfant , creştinilor pe pamant ,
Eşti tu Cruce mângâiere ,o Cruce a mea putere.

Dă-mi dar ca să biruiesc tot sfatul diavolesc

Dă-mi o inima curată ,dă-mi o minte luminată!

Şi aşa prin darul tău să ma-nvrednicesc şi eu

Vredinic a te lauda , vrednic a te săruta !

Cântându-ţi cântare dulce :Slavă ţie Sfânta Cruce!

Sau în format word: Cantarea Sfintei Cruci


Spor în toate cele bune!

This entry was posted in Ortodox and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

24 Responses to La Înălţarea Sfintei Cruci

  1. Pingback: La Înălţarea Sfintei Cruci - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. elena says:

    deosebit!… in viata aceasta plina cu…de toate, asa ceva este ceva ce nu se poate descrie in cuvinte .fii binecuvintat!

    • andrei says:

      Da, viaţa e plină cu…de toate, însă printre acestea toate îl putem găsi pe Dumnezeu, ca să fie “plină” de
      El.
      Spor în toate cele bune!

  3. iulia says:

    minunat, multumiri

  4. constantin says:

    Cantarea Sfintei Cruci-O cantare superba!

  5. pr mirel says:

    de mult cautam versurile acestei minunate cantari dedicate sfinte cruci cine canta ,pentru ca am auzito sila trinitas exista cd sau ceva pe a o asculta si in alte ocazii ,notele psaltice se poate. doamne ajuta .multumesc

    • andrei says:

      Cu plăcere!
      Cât de curând sper să fac rost şi de partitura cu notaţie psaltică. Sincer să fiu la ora actuală şi eu o cânt “după ureche”.
      Doamne ajută!

  6. Maria says:

    Felicitari Andrei, foarte frumos cantecul si imi place deasemenea si melodiile din playlist. Doamne ajuta!

    • andrei says:

      Doamne ajută Maria!
      E cu adevărat foarte frumoasă.
      Mulțumesc pentru aprecieri și te mai aștept pe blogul meu.
      Spor în toate cele bune!

  7. Pingback: Cantarea Sfintei Cruci – Trace-Source

  8. Grigorie says:

    canta printele Clement Haralam

  9. MIHOC LUCICA says:

    MUTUMIRI PENTRU POSTARE!
    ESTE O CANTARE MINUNATA
    LAUDAT SA FIE IISUS!

  10. Coste Mihai says:

    Minunata cantare, din suflet mii de multumiri celor care pun pe internet si lucruri frumoase si ziditoare de suflet.

    • Pr. Andrei says:

      Așa e domnule Mihai, este o cântarea minunată. Ascultând-o îți dai seama cât de importantă este cruce în viața creștinului ortodox și cât de goală ar fi fără ea.
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

  11. Buna dimineata!
    Ce frumoasa cintare, multumim ca ati pus-o pe internet!
    O prietena m-a rugat sa traduc acest cintec deosebit, ce privilegiu!
    Am o mare rugaminte, nu inteleg versul 23:
    “Având împrejur scrisoare cum că eşti biruitoare”
    La ce face acest vers aluzie?
    Doamne Ajuta, cu multumiri,
    Loredana

    • Pr. Andrei says:

      Doamne ajută!
      Versul acesta, de fapt întreaga strofă din care face parte, se referă la minunea arătării Sfintei Cruci pe cer Sfântului Împărat Constantin cel Mare. La 28 octombrie 312, ziua în amiaza mare, în ajunul bătăliei sale contra lui Maxențiu, Sfântului Constantin i s-a arătat pe cer semnul Sfintei Cruci având scris în jurul ei aceste cuvinte: „Întru acesta vei birui”. Urmare a acestei minuni marele împărat a porunci ca sfânta cruce să fie cusută pe steagurile de luptă ale armatei sale și astfel, a doua zi, a câștigat acea bătălie decisivă. Anul trecut s-au împlinit 1700 de ani de la acel moment. Informații mai pe larg despre acea minune puteți afla aici
      Felicitări pentru demersul de a traduce această prea-frumosă cântare. Îmi puteți spune în ce limbă o traduceți?
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

      • Multumesc mult pentru promptitudine si pentru aceste detalii importante.
        Am tradus cintarea in engleza, o biserica din Baltimore, MD, care sarbatoreste 25 (cred) de ani de la infiintare, si care se numeste Sfinta Cruce (Holy Cross) o va avea ca parte din program. Unul din enoriasi a fost ucenic al dragului nostru Parinte Calciu, Dumnezeu sa il odihneasca, si asa s-a facut ca a sugerat-o, fiind el familiar cu aceasta cintare minunata.
        Cercul credintei si al crucii este minunat, face inconjurul lumii!
        Doamne Ajuta!
        Loredana

      • Pr. Andrei says:

        Slavă lui Dumnezeu! Faceți o lucrare deosebită! Nu ne este deloc străină limba engleză, așa încât, atunci când veți termina dați-ne și nouă de veste. Spor la tradus!
        Pr. Andrei

      • Pr. Andrei says:

        Doamne ajută! Am primit mesajul dumneavoastră. Păstrăm legătura. Spor în toate cele bune!

  12. intacere says:

    Reblogged this on In Tacere.

Spune ce părere ai

