Pentru cei nenăscuți


Foto: ziarullumina.ro

Sâmbăta care a trecut am luat parte la marșul provita organizat de ASCOR – Iași, intitulat „Marșul vieții”.

Împreună cu câțiva frați preoți din Iași și câteva zeci de ascoreni am urmat un traseu care a început în fața Universității de Medicină și Farmacie și s-a încheiat la Catedrala Mitropolitană.

În drumul nostru am trecut și prin fața Maternității „Cuza Vodă”, locul unde probabil au fost uciși zeci de mii de prunci, asta doar în 20 de ani și unde a văzut lumina zilei fiul nostru.

Am oprit vreme de 10 minute pe trotuarul de peste drum de intrarea în maternitate. Am rostit câteva icoase și condace din Acatistul Maicii Domnului și am păstrat un moment de reculegere.

Pentru mine a fost un moment deosebit de emoționant. Stăteam pe același trotuar pe care l-am bătut în lung și în lat zeci de minute, ore, în dimineața zilei în care s-a născut fiul nostru. Mi-am reamintit de bucuria acelei zielei și m-am întristat la gândul că în acel loc au murit atâția copii nenăscuți și atâtea „posibile mame” au renunțat la darul de a fi mame.

Două lucruri mi-au atras atenția în mod deosebit: pe de o parte reacția mamelor internate acolo iar pe de altă parte reacția unei persoane angajate acolo.  Am văzut că ne priveau foarte multe femei internate, unele probabil pentru a naște sau pentru diverse investigații, de la geamurile saloanelor și ale holurilor. Le puteam citi emoția pe față. Acea bucurie amestecată cu neliniște ce se citește pe chipul oricărei viitoare mame.

La un moment dat am sesizat și atitudinea unei persoane, care părea a fi o asistentă care tocmai intra în tură. Am văzut-o vociferând, dând din mână cu nervozitate. Nu am auzit ce spunea. Era clar că avea ceva de împărțit cu noi cei care eram acolo „pentru viață” și mai ales cu noi preoții, însă am văzut cum o colegă de a ei a tras-o de la ușa și a băgat-o în spital mai mult cu forța. Era clar! Îi stricasem ziua! Contrastul creat de reacția mamelor/viitoarelor mame care ne priveau de la geamuri și atitudinea acestei femeie mi-a rămas pe retină.

Ce obiecții poți avea împotriva unei acțiuni ce promovează dreptul la viață?! Ce te poate deranja?! Ce poți avea cu preoții care susțin și participă la un astfel de moment?! M-am gândit ceva vreme la această situație căutând răspunsuri. Am ajuns la unul sigur (desigur pot să mai fie și altele): mustrările de conștiință…

Dacă acesta e răspunsul, atunci Dumnezeu să  o ajute!

Dacă acesta e răspunsul, atunci Dumnezeu să le lumineze pe toate mamele însărcinate!

Dacă acesta este răspunsul, atunci Dumnezeu să îi binecuvinteze pe cei care au inițiative pentru viața pruncilor din pântecele mamelor!

Spor în toate cele bune!

Pr. Andrei

PS: La marș mi-am luat și familia. Fiul nostru e cea mai bună mărturie provita a mea și a doamnei preotese.

Acest articol a fost publicat în Crâmpeie de gânduri, Familiei Contemporane și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Pentru cei nenăscuți

  1. Radut-Taciu Ramona zice:

    Laudabila initiativa si totodata realizarea actiunii dumneavoastra.
    Peste tot in tara si in lume, asa ar trebui sa se gandeasca, asa ar trebuie sa se actioneze.
    Din pacate, cunoastem si alte realitati…
    Glasurile celor mici au totusi rasunet in Ceruri si aceasta e nadejdea noastra.

    • Pr. Andrei zice:

      E într-adevăr demnă de lăudat inițiativa celor de la ASCOR. Eu personal nu am făcut decât să mă alătur…ca tată și ca preot… Cred că astfel de activități sunt necesare. Pot salva conștiințe.
      Spor în toate cele bune!

  2. Alina-Nicoleta zice:

    Dacă acesta e răspunsul, Bunul Dumnezeu sa le dea pocăință, pentru a se întoarce pe drumul cel bun, căci ne iartă pe toți dacă într-adevăr ne pare rău, indiferent ce am făcut…
    Sa dea Dumnezeu ca această acțiune să trezească conștiința măcar a unui medic sau a unei mame! Cu puțin se face mult! Acești oameni au dăruit din timpul lor pentru a realiza această acțiune… Dar din dar se face Rai!

Spune ce părere ai

