Juliana Schmemann: Călătoria mea cu părintele Alexander (gânduri după lectură)


M-am delectat ieri și astăzi cu această carte de suflet.

Am citit-o sau, mai bine zis, am sorbit-o. Despre părintele Alexander Schmemann s-a vorbit și s-a scris foarte mult. Opera lui, pentru un teolog ortodox este un izvor liturgic, și pentru că l-am citit pe părintele Schmemann, m-am bucurat să citesc și ceva scris de doamna preoteasă, Juliana Schmemann.

Cartea acesta a ajuns în biblioteca familiei noastre prin grija doamnei preotese, care a cumpărat-o la scurt timp după ce am fost hirotonit preot. Acum îmi dau seama de ce…

Dincolo de a fi o simplă biografie, e o carte din paginile căreia răzbate pur și simplu dragostea. Însă răzbate de o manieră firească, tainică, fără nici o tentativă de „trâmbițare”. Presărată cu amintiri plăcute și mai puțin plăcute, cu pasaje anecdotice sau altele care bat la ușa filosofiei sau a melancoliei, cu fotografii, mica biografie a familiei Shmemann, văzută prin ochii doamnei e lectură deosebit de plăcută.

Mă bucur că i-am acordat din timpul meu și nu veți pierde nimic dacă veți face asemenea. Eu i-am acordat timpul meu, iar ea mi l-a trimis înapoi îmbibat de credință, nădejde și dragoste…

Mulțumesc scumpa mea preoteasă!

Spor în toate cele bune!

Pr. Andrei

Informații bibliografice:

Schmemann, Juliana, Călătoria mea cu părintele Alexander, trad. Maria Bogătean și Virgil Baidoc, Ed. Theosis, Oradea, 2010.

Acest articol a fost publicat în Crâmpeie de gânduri, Recomandari și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Spune ce părere ai

