Copiii mici la biserică


Foto: arhiva personala

Foto: arhiva personala

Astăzi vreau să mă opresc asupra unui aspect care mă frământă de când am devenit mamă: criticile sau observațiile pe care le fac oamenii ce sunt deranjați de gălăgia pe care o fac, uneori, copii în biserică.

Da, copiii fac zgomot, plâng, țipă, vorbesc, râd, se manifestă așa cum simt și sunt, cu toată sinceritatea lor. Iar noi, cei mari, îi certăm. Îi certăm că vin la Dumnezeu și aduc ce au ei mai bun: sinceritatea și nevinovăția lor.

Cu ce suntem noi mai buni, dacă nu știm să le arătăm măcar puțină toleranță, ca să nu mai spun de dragoste?! Cu ce suntem noi mai buni ca ei?!

Da, cei mici trebuie educați. Pot fi și ar trebui struniți în manifestările lor furtunoase, dar asta e treaba părinților, nu a oamenilor din Biserică. Dar nu poți cere unui copil de câteva luni, de 1 an, de 2 ani să stea liniștit în Biserică 2-3 ore non-stop. Mai au scăpări chiar și cei mai măricei, dar ăsta e un motiv să-i dăm afară imediat sau să sărim cu gura pe ei?

Cum ne putem aștepta să le placă la Biserică și să vină și când sunt mai mari cu plăcere dacă nu sunt bine-primiți? Adică noi nu suportăm nici o tulburare cât suntem la Biserică, dar ne așteptăm ca ei, care sunt abia la începutul drumului, să vină, indiferent de condiții, ca și cum ar fi deja întăriți în credință?

De multe ori am plecat de la slujbă tristă că băiatul meu „nu m-a lăsat” să mă rog… Tânjeam după momentele în care stăteam la slujbă nestingherită, liniștită… Și într-o zi mi-am dat seama că, devreme ce m-am căsătorit, nu mai pot merge pe calea mântuirii singură. Prin urmare, trebuie să învăț să mă rog împreună cu copilul meu, așa cum este el, și încet-încet să-l învăț și pe el să se roage cu mine.

Și tot acest efort al meu nu a rămas fără plată… Acum, deși este micuț, am bucuria să-l aud cântând la slujbă, dar și acasă „Doamne miluiește”, „Sfinte Dumnezeule” și alte cântări, așa cum poate el. Dar, mă bucur mai ales de faptul că se simte „ca acasă” în biserică. Așa și trebuie, pentru că, nu în zadar a spus Hristos: „Lăsați copiii să vină la Mine și nu-i opriți!”.

Sunt convinsă că nici efortul fiecărei persoane din biserică de a-i tolera pe cei mici nu va rămâne fără plată, aici și în Împărăția lui Dumnezeu. Nu credeți?!

Voi ce experiențe aveți legate de acest subiect?

Alina-Nicoleta

Vezi și articolele: Copiii la biserica – experiență personală

Sfaturi practice legate de prezența copiilor la biserică

   Bazele educației

       Cum să îți distrugi copilul

About Alina-Nicoleta

Sunt soție, mamă, preoteasă și le împlinesc pe toate după putere, cu ajutorul lui Dumnezeu! „Toate le pot întru Hristos, Cel care mă întărește.” (Fil. 4,13)
Acest articol a fost publicat în Crâmpeie de gânduri, Familiei Contemporane și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Copiii mici la biserică

  1. vydya45 spune:

    astazi m-am simtit mai bogata ca te cunosc .”..Doamne ajuta necredintei mele”

    • Mulțumesc de apreciere. Și eu sunt bucuroasă să vă cunosc. Fiecare om este o taină și un minunat prilej să ne îmbogățim fiecare în parte.
      Vă mai așteptăm pe la noi.🙂

  2. ioana baciu spune:

    Draga Alina, bineînțeles că și eu am această problemă…și încă cum ..eu locuind la sat…dar încet încet…ne vom adapta și noi acestor situații și vom reuși sa ne găsim liniștea si în micile furtuni, deși nu este usor. Acum, iarna, cu răcelile copiilor, mai ales, nu doar ca nu am stat la slujbă, dar nici nu am ajuns la biserică în multe duminici. Și mă simțeam atat de trista , parasita și singură… Dar îmi aminteam vorbele părintelui duhovnic și anume „liturghia ta sunt copiii” si mă mai întăream! Te îmbratisez.

    • Da, e trist să stai acasă când știi că la biserică se întâmplă una din cele mai mari minuni ale lumii… De asta aș vrea ca oamenii să vadă prezența copiilor la biserică și din alt punct de vedere, nu doar din perspectiva tulburării.
      Foarte frumos cuvântul părintelui tău, și adevărat, dar asta nu înseamnă că nu mai avem nevoie de Liturghia adevărată. Ci doar că atunci când sunt motive întemeiate, cum a fost în cazul tău, nu avem de ales decât să stăm acasă.
      Te îmbrățișez și eu.

  3. ioana baciu spune:

    Ha-ha! Acum am vazut si poza! Sugestiva tare. Micul D. în acțiune!🙂

  4. Yonutzu spune:

    Deși nu sunt tătic am o mică soluție: le dăm ca exemplu curăția sufletului unui copil exact după îndemnul Mântuitorului „că de nu veți ca pruncii, nu veți moșteni împărăția lui Dumnezeu”, de nu vor vrea să înțeleagă îi lăsăm în pace și îi tratăm cu indiferență.

    • Nu-i putem trata cu indiferență, că-s ai noștri.
      Fiecare om valorează mult în ochii lui Dumnezeu. Și fiecare copil valorează mult în ochii lui Dumnezeu. Tocmai de aceea locul lor este în Biserică, oricât ar fi de mici.
      Și ar fi de dorit ca oamenii să înțeleagă asta, și să le urmeze exemplul în nevinovăție și curăția inimii.
      Mulțumim că ai împărtășit cu noi gândurile tale.

  5. Roxana spune:

    Doamne ajuta!
    O fotografie minunată, și oricât de trist ai fi, cred ca-ti aduce zambetul pe buze. De cand am deschis site-ul si am văzut poza cu acest copil minunat, am simțit o bucurie pe care nu o pot explica.
    Indiferent de câtă gălăgie ar face un copil în Sfânta Biserica, nu cred că este de criticat, deoarece copilul de mic se formeaza, nu când este mare si ne plangem ca nu ne asculta si nu stie de Dumnezeu. Sa fiti sanatoasă, sa va puteti creste copilul in liniste si în iubire de Dumnezeu.
    Doamne ajuta.

    • Doamne ajută!
      Așa este, băiețelul nostru ne aduce multă bucurie. Este darul nostru de la Dumnezeu și ne străduim să-l creștem după voia Lui.
      Mulțumim de vizită, de urări și de gândurile calde. Pace și bucurie sfântă!🙂

  6. Jessy spune:

    In Biblie scrie : „Lasati copiii sa vina la Mine, si NU-i opriti, caci Imparatia cerurilor este a unora ca ei” …ce ne trebuie mai mult?

  7. Pingback: Copiii mici la biserică – experiență personală | ProsAnthropos

  8. Pingback: Sfaturi practice legate de prezența copiilor la biserică | ProsAnthropos…

Spune ce părere ai

