Povățuitoarea copiilor, povățuitoarea noastră


Spuneam că mi se pare mai greu să crești copii în zilele noastre. Că sunt multe ispite în jurul nostru și copiii nu mai au aceeași răbdare și disponibilitate să asculte, că sunt influențați foarte ușor etc. Și cred că fiecare dintre noi se simte uneori copleșit de responsabilitatea de a-i forma. Am avut și eu astfel de momente în care nu am știut cum să procedez. Dar m-am dus cu gândul la Maica Domnului, Măicuța noastră, a tuturor, și i-am cerut ajutorul. Și nu m-a lăsat fără răspuns, că știe mai bine ca oricine greutățile unei mame. Și nu spun asta spre lauda mea, ci spre slava lui Dumnezeu, care ne ajută ori de câte ori îi cerem ajutorul și ne acoperă cu binefacerile Sale!

Foto: parohiasfana.ro

Foto: parohiasfana.ro

Acatistul „Povățuitoarea copiilor” îmi este foarte drag nu doar pentru faptul că l-a liniștit pe D. când eu nu știam cum să o fac, dar și pentru faptul că îmi dă putere, curaj și mângâiere. Îmi amintește că nu sunt singură pe drumul frumos, dar și anevoios, de creștere a copilului meu. Am ajutorul lui Dumnezeu, al Maicii Sale și al Sfinților. Știu că nu pot fi o mamă perfectă, dar este Cineva care completează ceea ce eu nu pot face. Doamne, ajută neputinței mele!  

După articolul de zilele trecute, mă simțeam datoare să vin și cu o soluție. Căci noi, creștinii, nu avem voie să deznădăjduim. Ortodoxia este religia bucuriei, a speranței și a mântuirii. De aceea vă aduc în atenție acest minunat Acatist, pe care, probabil, mulți îl știți. Dacă nu, căutați-l și aflați câtă nădejde și curaj poate da. Redau mai jos câteva fragmente spre mărturie:

„O, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, care ai ascultat de atâtea ori dumnezeieștile învățături pe care le-a propovăduit Preaiubitul tău Fiu, ajută-i pe toți părinții binecredincioși, ca și pe toți cei care au grijă de creșterea sufletească și trupească a copiilor, să priceapă cuvintele pline de putere ale Sfintei Scripturi, ca să se poată ruga ție: Povățuiește copiii, Preasfântă Fecioară, arătându-te Maică a celor care te cinstesc!”

„Nepricepuți și lipsiți de darul povățuirii știindu-ne, ne îndreptăm inimile spre tine, Preasfântă Fecioară, ca luminați de tine să-i învățăm pe copii să ducă o viață curată și sfântă, o viață în care să se vadă lucrarea lui Dumnezeu, ca să cântăm cântarea de slavă: Aliluia!”

Pace și bucurie sfântă!

Alina-Nicoleta

About Alina-Nicoleta

Sunt soție, mamă, preoteasă și le împlinesc pe toate după putere, cu ajutorul lui Dumnezeu! „Toate le pot întru Hristos, Cel care mă întărește.” (Fil. 4,13)
Acest articol a fost publicat în Crâmpeie de gânduri, Familiei Contemporane, Mămici și Pitici și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Povățuitoarea copiilor, povățuitoarea noastră

  1. ioana baciu spune:

    Draga Alina, multumesc f mult pentru aceasta „solutie”. Am avut o noapte grea . Teodorei ii ies caninii , iar Ioachim e f agitat, asa ca solutia ta e f binevenita! Te pup.

    • Bunul Dumnezeu, pt rugăciunile Maicii Sale, să te întărească și să-ți dea răbdare!
      Te îmbrățișez. Fii tare, va trece și asta, cum a trecut și la Ioachim.

  2. Elena Silvia Pricop spune:

    Toate aceste sfaturi și gânduri alese,în armonie cu o viața pură întru Domnul, de care se pot bucura nu numai cei tineri ,dar sunt binevenite și pentru cei care sunt sau poate vor deveni bunici .
    Este o alinare să știm că o tânără cu un suflet curat și blând, plin de iubire pentru aproapele, dorește să împărtașească din experiența sa de tânără mamă, pentru a-și ajuta semenii în creșterea și educarea copiilor,speranța și bucuria vieții noastre.
    Cu toata dragostea pentru inițiativă, din inimă vă mulțumește că sunteți alături de noi ….. poate o viitoare bunică.

    • Vă mulțumesc și eu pentru aceste gânduri frumoase.
      „Dar din dar se face Rai”. Dăruiesc din ceea ce primesc, rugând cititorii să facă și ei la fel, ca să ne ajutăm unii pe alții.
      Pace și bucurie sfântă!

  3. Pingback: Rugăciune la alăptare, către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu | ProsAnthropos

Spune ce părere ai

