„PosAnthropos” de 4 ani


Foto: barrowaydrove.org

Foto: barrowaydrove.org

ProsAnthropos a împlinit 4 ani!

O fi mult, o fi puțin? Nu știu!

Cert este că ceea ce am început la un moment dat mai mult în glumă s-a transformat în ceva foarte serios. Atât de serios încât nici nu m-aș fi gândit la vremea respectivă. De la an la an am crescut în cantitate, dar sper că și în calitate. Am învățat din mers cu ce se „mănâncă” blogging-ul și am investit mult timp și osteneală.

Lucrurile au luat o nouă întorsătură atunci când am fost hirotonit preot, moment în care, am analizat cu mare atenție dacă ar trebui sau nu să mă opresc. Am continuat să scriu, deși, trebuie să recunosc, nu mi-a fost ușor. Este o responsabilitate destul de mare să fii preot ortodox activ și în spațiul virtual. Un spațiu care, de multe ori, nu e foarte ospitalier.

Recent, am luat cea mai înțeleaptă decizie din toți acești ani, cu privire la blog: aceea de a transforma „blogul meu” în „blogul nostru”. O decizie pe care ar fi trebuit să o iau mai devreme, pentru că scumpa mea preoteasă a devenit sufletul blogului și un adevărat magnet pentru foarte mulți dintre cei care își fac timp, mai des sau mai rar, să poposească în pridvorul nostru virtual.

Acum, ProsAnthropos respiră prin doi plămâni, iar asta îi dă mai multă prospețime și vigoare. Dar până la urmă, dacă e așa sau nu, veți judeca voi, cei care ne citiți. Oricum, urmează câteva modificări la nivelul identității blogului care sperăm să fie reușite.

Au trecut 4 ani!… Câți vor mai trece nu știm, însă, oricâți ar mai fi, noi ne dorim să fie cu folos. Pentru noi și pentru voi…

Pr. Andrei

Spor în toate cele bune!

PS: Pentru că o aniversare trebuie punctată cumva, rămâneți aproape… Urmează un dar de blog special…

Acest articol a fost publicat în Crâmpeie de gânduri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la „PosAnthropos” de 4 ani

  1. ALECXE spune:

    V-am descoperit de curand si-mi place ! Bunul Dumnezeu sa va binecuvanteze osteneala si pe cei ce se ostenesc pentru noi ! Si nu in ultimul rand,LA MULTI ANI !

  2. Claudia spune:

    La multi ani!
    Sa fiti amandoi sanatosi, sa va dea Dumnezeu ganduri bune pe care sa le aduceti in scris si in spatiul virtual!
    Iar blogului ii doresc sa creasca in continuare si sa aiba cat mai multi vizitatori!😉

    • Pr. Andrei spune:

      Mulțumim frumos pentru gânduri! Te felicităm sincer pentru munca pe care o depui pe blog! Sperăm să avem ocazia să învățăm cât mai multe lucruri frumoase unii de la alții.
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

  3. Ioana Baciu spune:

    La multi ani si multe realizari pe acest blog si nu numai!Va astept in continuare cu articole savuroase si folositoare! va imbratisez!

    • Pr. Andrei spune:

      Mulțumim Ioana! Prețuim mult prietenia voastră și în lume „reală” și în cea „virtuală”…
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

  4. mario-doro ciucanu spune:

    La multi,fericiti,binecuvantati si incununati de realizari,….ani!

  5. iuga danut spune:

    intru multi si fericiti ani!!!
    binecuvantati si ne ingaduiti!
    folos si duhovnicesc si pe aceasta cale care duce la mantuire!
    cu aleasa pretuire pr.prof,iuga danut mm

    • Pr. Andrei spune:

      Mulțumim frumos părinte Danuț! Dumnezeu să ne întărească pe amândoi în slujire!
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

  6. ana maria spune:

    La multi ani! Dumnezeu sa va inspire in ceea ce faceti!🙂

    • Pr. Andrei spune:

      Să dea Domnul ca toți să fim inspirați. Atât de inspirați încât să înțelegem că viața adevărată se trăiește în El și cu El!
      Pr. Andrei

  7. Roxana spune:

    Doamne ajuta!
    Sa va dea Domnul numai bucurii si ani multi , ca si noi sa ne bucuram impreuna cu dumneavoastra.
    La multi ani.
    Doamne ajuta.

  8. cosmin spune:

    multi inainte! spor si bucurii duhovnicesti!

  9. Pingback: Dar de blog „ProsAnthropos de 4 ani” | ProsAnthropos

  10. Roxana spune:

    Doamne ajuta,
    Parinte, am participat la Sf. Maslu la mine la biserica din comuna si la sfarsit se numeste cineva sau care doreste, deschide Sfanta Evanghelie dupa care se citeste de catre preot. Ce puteti sa-mi spuneti despre aceasta, au voie sa deschida Sf. Evanghelie si femeile?
    Ma batea gandul sa descid si eu, insa, nu sunt lamurita cu acest lucru si am o retinere,
    vreau sa va cer parerea dumneavoastra mai intai.
    Doamne ajuta.

    • Pr. Andrei spune:

      Doamne ajută Ramona!
      Uite ce scrie în „Molitfelnic” (cartea de slujbe în care se găsește și rânduiala Sfântului Maslu): „…preotul luând Sfânta Evanghelie, o dă bolnavului să o sărute și să o deschidă; astfel deschisă, preoții slujitori o țin deasupra capului celui bolnav, cu fața în jos, iar preotul cel dintâi zice rugăciunea aceasta cu glas mare, iar ceilalți cântă lin -Doamne miluiește-!”. Rugăciunea care se citește începe așa: „Împărate, Sfinte, Îndurate și Mult-milostive….”.
      Așadar, Evanghelia o poate deschide bolnavul pentru care se face Maslu (dacă se face la casa acestuia) sau de un credincios care participă la slujbă (dacă ea se face în biserică, de obște), bărbat sau femeie. Însă, NU se citește Sfânta Evanghelie din locul în care s-a deschis ci de citește rugăciunea de care ți-am spus mai sus. În tot cazul, e bine să deschidă Evanghelia o persoană bolnavă…
      Există, pe alocuri, obiceiul ca Evanghelia să fie deschisă de către preot pentru a nu lăsa anumite superstiții să pătrundă în comunitate.
      Ramona, important este să participi cu credință și evlavie la Sfântul Maslu și să fii unsă cu uleiul care se binecuvintează acolo. Deschiderea Evangheliei este un gest simbolic care nu are legătură cu împărtășirea harului vindecător primit prin ungerea cu uleiul binecuvântat… Dacă răspunsul nu te-a lămurit spune-mi.
      Spor în toate cele bune!
      Pr. Andrei

Spune ce părere ai

