Jocul – modalitate de comunicare


Sursa foto: maternitate.ro

Sursa foto: maternitate.ro

„Jocul este modul în care copiii își exprimă sentimentele și experiențele intime despre care nu pot sau nu vor să vorbească. Noi avem nevoie să auzim ce au de spus, iar ei au nevoie să împărtășească. De asta trebuie să ieșim în întâmpinarea copiilor pe terenul lor, și în condițiile impuse de ei.” – p. 33

„Jocul este principala cale de comunicare a copiilor. A împiedica un copil să se joace echivalează cu a împiedica un adult să vorbească și să gândească. A-i controla jocul minut cu minut echivalează cu a controla fiecare vorbă spusă de cineva. Dar a-i lăsa pe copii să se joace complet singuri echivalează cu a petrece ziua împreună cu alți adulți, fără a vorbi deloc cu ei.” – p. 38

Rețete de jocuri. De ce și cum să te joci cu copilul tău” – Lawrence J. Cohen, Ed. Trei, 2012.

P.S.: Cât de mult te joci cu copilul tău?…

Pace și bucurie sfântă!

Alina-Nicoleta

Vezi și: Ne jucăm împreună

About Alina-Nicoleta

Sunt soție, mamă, preoteasă și le împlinesc pe toate după putere, cu ajutorul lui Dumnezeu! „Toate le pot întru Hristos, Cel care mă întărește.” (Fil. 4,13)
Acest articol a fost publicat în Cuvinte alese, Ne jucăm împreună și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Jocul – modalitate de comunicare

  1. Pingback: allegro ma non troppo – vesel , dar nu prea – fragment – colegilor mei , cu toata dragostea ! | albastru de...

  2. Ioana Baciu spune:

    multumesc pt recomandare. o voi comanda si eu!va pup

    • Cu plăcere. Să știi că face banii, eu nu mă mai pot dezlipi de ea.🙂
      Am să revin cu articole despre cum am aplicat noi recomandările autorului și ce efecte au avut.
      Lectură plăcută!

      • Ioana Baciu spune:

        Draga Alina,, am inceput de ieri lectura cartii si sunt f multumita de ea. Chia cautam asa ceva..Eu tocmai terminam „Copiii sunt din Rai” a lui Jonh Gray, pe care apropo o recomand cu drag,si ma gandeam la ce voi mai citi . Asa ca recomandarea ta. a picat la tanc. Multumesc f mult.

      • Mă bucur tare mult că am fost în același gând.🙂
        Nu am mai auzit de cartea recomandată de tine, dar o voi căuta și eu.
        Dacă vrei să-i faci o recenzie (câteva impresii să ne facem și noi o idee), o putem publica pe blog din partea ta😉 Ești invitata noastră… Lectură cu folos!

  3. Ioana Baciu spune:

    Voi da curs cu drag invitatiei tale, cat de repede, acum nu-mi permite timpul din pacate. Ce pot sa-ti spun acum e ca dupa primele pagini ale cartii pe care ai prezentat-o , am inventat jocul „iepurasul somnoros”, o jucarie de plus care-l invta pe Ioachim la culcare, intr un mod haios. Aveam probleme dormitul la pranz,, dar acum lucrurile sunt mult mai amuzante si pt mine si pt el.🙂 te pup

    • Așteptăm cu interes articolul tău, Ioana.🙂
      Mă bucur că ai început să pui în practică ideile din carte, și că au avut efect. O carte este cu adevărat bună, atunci când aduce schimbări benefice în viața unui om. Doamne ajută!

  4. Pingback: Inversarea rolurilor | ProsAnthropos…

  5. Pingback: Iubirea conditionata si pedepsele | ProsAnthropos…

Spune ce părere ai

