Numărul de copii din familie este important pentru starea psihică a copilului


Pentru starea psihică a copilului este important numărul fraţilor şi surorilor sale?

Bineînţeles, atunci când sunt doar un copil sau doi ies din ei nişte consumatori. Trei copii este minimul necesar. Dacă în familie sunt mulţi copii, ies din ei oameni buni,se obişnuiesc cu ideea: „Totul e în comun, totul este al nostru, al tuturor, că doar suntem fraţi.” Toţi muncesc, se învaţă să fie responsabili, să aibă grijă de ceilalţi.

Pe urmă, cu cât sunt mai mulţi copii în familie, cu atât mai multe şanse au părinţii ca unul dintre ei să-i îngrijească la bătrâneţe. Dacă au un singur copil, şansele de a-şi petrece bătrâneţea înconjuraţi de grijă şi dragoste sunt reduse. Şi, în general, femeia se mântuieşte prin naştere de prunci, spune Apostolul.

Încă un moment important: pentru copii, Dumnezeu dă bani. Nu am văzut familie în care, dacă bărbatul nu-i beţiv şi femeia nu-i curvă, copiii să facă foamea. Aşa ceva n-a fost şi nu va fi. Domnul nu-i lasă pe copii. Aşadar, nu vă temeţi, naşteţi!

O cunoscută m-a sunat odată ca să-mi spună că e gravidă cu al treilea copil, că soţul îi cere să facă avort şi mama îl susţine pe motiv că n-au bani. I-am zis: „Tu să naşti, iar pe copil să ni-l dai nouă, că îi dăm de mâncare noi.” Slavă Domnului, a născut, pe fetiţă au botezat-o Maria. Soţul ei lucra ca şofer. Imediat ce a aflat şeful lui că i s-a născut al treilea copil, l-a făcut şoferul lui personal, i-a mărit salariul, şi acum au maşină proprie, şi-au făcut şi casă la ţară. Rezultă că acum Maria, pe care au vrut s-o omoare, îi întreţine. (Preotul Gheorghe Romanenko)

(Educarea copilului: sfaturi ale duhovnicilor şi psihologilor ortodocşi, traducere din limba rusă de Adrian Tănăsescu-Vlas, Editura Sophia, Bucureşti, 2013, pp. 92-93)

Sursa: doxologia.ro 

About Alina-Nicoleta

Sunt soție, mamă, preoteasă și le împlinesc pe toate după putere, cu ajutorul lui Dumnezeu! „Toate le pot întru Hristos, Cel care mă întărește.” (Fil. 4,13)
Acest articol a fost publicat în Familiei Contemporane și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Numărul de copii din familie este important pentru starea psihică a copilului

  1. iuliana marinescu spune:

    Asa este. Avem cinci copii si de curand am avut sedinta cu parintii la scoala unde invata cea mica. A fost invitat si un psiholog deoarece d.na diriginta a observat anumite devieri de comportament la unii dintre copii. Toata lumea se vaita ca nu are timp sa stea cu copii, ca au prea multe teme, ore…etc.
    Dna psiholog a avut inainte discutii si cu elevii separat si au fost rugati sa scrie niste scrisori (anonime) parintilor, cu ceea ce ar vrea sa le spuna , dar nu pot ,sau le este frica sa spuna. M-au speriat raspunsurile si maturitatea acestor copii cu care nu se sta de vorba, sunt abandonati in camera lor cu televizor si/sau calculator pe post de dadaca, nu sunt ascultati. De fapt se dovedeste ca este criza familiei, a parintilor care nu mai sunt interesati de cei de langa ei, ci doar de propriile persoane, se pare ca a ajuns sa ne domine ego-ul, o mamica spunea ,,mi se pare normal sa am si eu timpul meu si sa-l folosesc cum vreau” in timp ce din scrisori razbatea spre noi <<as vrea sa le spun parintilor ca mi-am pierdut virginitatea,… ca ma droghez,… ca fumez,…. ca ma simt abandonat,…. ca nu ma asculta cand vreau sa spun ceva ,…. ca suntem acasa ca niste straini….
    Cineva m-a intrebat: eu cum reusesc sa ma descurc. Mi s-a parut ciudat tot ceea ce spusesera toti pana atunci, eu chiar nu am cum sa ma vait deoarece sarcinile TOATE la noi sunt impartite sau preluate de ceilalti si nu ni se pare nimic foarte greu.
    Copii pot sa spun ca ne protejeaza pe noi parintii, stiu ce au de facut inainte sa le spunem, ne fac ei tot felul de surprize . Exemplu: a fost ziua mea si nu am fost acasa , la intoarcere mi-au dat lacrimile ,ei erau plecati la scoala, dar am gasit masa aranjata pentru doua persoane cu lumanari , tacamuri, pahare aranjate, chiar si briose(de post bineinteles) nu conteaza ca nu am avut nu stiu ce bucate, cartofi fierti, ciuperci fripte pe soba si un pilaf cu legume -au stat noaptea si le-au facut- si o felicitare.
    Sa stiti ca lucrez , nu am stat prea mult ci ei acasa, dar am avut reguli pe care le-am respectat cu totii, am aruncat televizorul care ne invadase viata si ne fura timpul nostru,iar ei nu se dau dusi de acasa , eu ii mai fortez sa mai iasa uneori si cu prietenii, dar ei se au unii pe altii si nu simt nevoia sa evadeze in alte spatii .
    Cand sunt toti acasa este o mare bucurie .
    Pot sa va spun ca ma simt o binecuvantata.

  2. iuliana marinescu spune:

    a

  3. Ana-Roxana spune:

    Daca Dumnezeu darueste un copil stie El de ce. Stiu familie cu 8 copii si toti au de lucru si-s oameni bine si familie cu 3 copii care se chinuie cu ei ca au o varsta si nu au de lucru si tot asa. Dumnezeu binecuvinteaza fam.cu multi copii.

    • Așa este, toate sunt cu folos! Poate părea greu să primești toți copiii pe care ți-i dă Dumnezeu, dar odată cu ei vine și binecuvântarea!
      Pace și bucurie sfântă!

  4. Cami spune:

    Tare as vrea sa se renunte la promovarea in termenii astia (am mai vazut articole in care mai mai se afirma ca ies niste handicapati sociali copiii care nu au frati) familia cu multi copii si sa se treaca pe a promova familia cu pruncii pe care Dumnezeu ii da (adica fara protectie de orice fel anti-bebe si avort). Diferenta mare de crestere vine de la parinti nu de la numarul de frati. Cat da Domnul e bun! Mai putin sau mai mult (ca sunt si metode de a forta spre mai mult) deja vine cu consecinte.

    • Promovarea în termenii aceștia este menită să convingă în mod special persoanele care se tem și se feresc să facă mulți copiii, și vine dintr-o analiză obiectivă a realității, nu sunt „invenții”. Nu a spus nimeni că nu e bun cât dă Dumnezeu. Dacă îți dă doar 2 copii, de exemplu, nu ai să te apuci să faci orice ca să ai mai mulți copii, gândindu-te că dacă sunt doar 2 nu vor crește bine. Ar fi greșită o astfel de abordare. Dumnezeu dă fiecăruia după cum îi este de folos!
      Mulțumim de completare și de nuanțare.
      Doamne ajută! Pace și bucurie!

Spune ce părere ai

